vrijdag 31 januari 2014

Gloeiende gloeiende!!! Vastloper MXU Quad 50 cc

Gloeiende gloeiende!! Lekker op weg naar het werk en 50 kachellen. En dan ineens weer stil staan!

Ik ben er ziek van! Zoon lief uit zijn bed gebeld. Quad achterin zijn auto, mij naar het werk gebracht en de Quad bij BMS afleveren.

Om een uur of tien werd ik gebeld door ondertussen mijn persoonlijke monteur Erwin. Je cilinder is totaal versleten! .........

Ik snap er geen ... van nieuwe cilinder, nieuwe uitlaat, alles nieuw en door de prof gemonteerd.


 




Maar zoals te zien zijn de zuigerveren versleten en de wanden en zuiger geschaafd en gekrast.



Ik heb maar weer een standaard ouderwetse cilinder laten monteren met die nieuwe uitlaat moet ik dan ook boven de 50 komen en trekken doet ie wel. Vandaag 31-1-2014 21808 kilometer heb ik mijn Quad rijdend terug met een Power one Racing 50 cc cilinder. Snelle service van Erwin en BMS. En dan nu maar weer vrolijk beginnen met inrijden!!!Daar ben ik ook ziek van!!!


Ik rij weer maar begin er toch echt over te denken om toch maar weer auto te rijden. Als ik zo Quad rij is het duurder als een auto.

En de 60 cc ga ik terug sturen naar Racing Planet om te kijken of die nog wat zinnigs te vertellen hebben.

4 opmerkingen:

  1. Zo dat is bale zeg
    Kan je vertellen hier het zelde 4 km gereden en over staat nu bij de brommerzaak .
    Wordt er niet goed van eerst 70 cc naar de kloten gereden en nu nog geen idee wat het is maar dit is in ierder geval de laaste keer dat ik hem laat maken als er nu wat is gaat die naar de sloop toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk is je olie pomp aan stront. Zelf gaan mengen of brommer mix tanken is het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb bij mijn mxu 50 de oliepomp gedemonteerd , het oliereservoir , de carburateur , de luchtfilter en heb gemonteerd een handgas handle , 15 millimeter Bing carburateur , zelf gemaakt inlaatspruitstuk en een luchtfilter met papierfilter , en het voldoet goed kan ik u meededelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en nog steeds meer dan 2 jaar verder , maar dat verwachte ik al

    BeantwoordenVerwijderen