woensdag 23 november 2011

Winter voorbereiding!! Deel 1

 Het wordt kouder en mijn duim begint te bevriezen (duim gas) na 25 kilometer in de koud. Dus er eerst maar eens voor zorgen dat mijn handen niet meer in de koude wind zitten.
 Daarvoor hebben ze handkappen bedacht. Ik had ze gezien bij Mototronics. En omdat ik toch nog een kreditnota van ze krijg kan ik dat mooi verrekenen.
Afijn ik er naar toe en gehaald, zegt Ronald van Mototronic "Je hebt toch wel schroefdraad in je stuur?" Euh!!! nee dus. O, daar is een truukje voor. Gewoon van die verlengbouten halen en die aanpassen tot ze in je stuur geslagen kunnen worden. Helaas, na het halen van die bouten bleek dat dus niet te passen. Mijn stuur heeft 18 mm aan de binnenkant en die M8 verlengmoeren een stuk minder.
Dus maar weer even Googlen want ik ben vast niet de enigste met dit probleem. En ja hoor, aan de andere kant van Nederland zit natuurlijk weer een winkel die het kan leveren, Crossparts. Dit is wat ik bestelde http://www.crossparts.nl/polisport-montageset-voor-handkappen-binnendiameter-stuur-p-15100.html . En het werkt perfect. Maar eens even kijken of dit voldoende is om mijn duim te beschermen!

3 opmerkingen:

  1. Nou was ik benieuwd als de handkappen een beetje werken en dan vooral als je duim niet bevriest

    Gr sjors

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je handen zitten inderdaad lekker uit de wind maar je duim helaas niet. Ik heb daarom uiteindelijk toch verwarmde handschoenen gekocht.

      Verwijderen
    2. ik had onder tussen al verwarmde handschoenen besteld en die zijn inderdaad lekker warm

      bedankt

      gr sjors

      Verwijderen