vrijdag 21 september 2012

Remblokken vervangen! Alweer!

Toen ik bij mijn werk weg reed en ergens moest remmen hoorde ik weer schurend geluid. 1000 km na de laatste beurt had ik dat ook al en waren de remblokken tot op het ijzer versleten. Dus 1000 km met nieuwe remblokken dat is best weinig
.

Nu staat de teller op 13000 KM dat is 2000 km meer en weer schurend geluid! Kom op zeg ik heb dure kwaliteit blokken uit Duitsland. Dat kan toch niet!


Dus de boel maar eens goed inspecteren. En wat blijkt??? De remschijf zit los. Met gewoon gereedschap niet vast te krijgen omdat je er gewoonweg niet bij kan. Dus in de schuur een passende inbussleutel gezocht en die ingekort. Daarmee heb ik hem wel vast gekregen. Hopelijk is het overdreven slijten van de blokken hiermee ook verholpen wat ik wel verwacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten