dinsdag 6 december 2011

Extra lichten achter

Tijdens de mist heb ik duidelijk gemerkt dat mensen niet goed begrijpen dat een Quad breed is. Ze zien van achter een groot licht in het midden achter en verwachten niet dat je dan veel breder bent. Maar ik ben wel veeeeeel breder dus zowel veel snellere brommer als auto's scheren rakelings langs me!

Als oplossing heb ik bedacht om 2 achterlichtjes bij te plaatsen. Bij Hein Gericke heb ik hele mooie kleine led achterlichtjes gevonden a 14,95 euro per stuk. Eigenlijk wilde ik niet knippen in de originele bekabeling maar een extra origineel snoertje zou weer 50 euro extra gaan kosten,
mooi niet dan maar knippen. Met AMP klemmen en koppelblokjes de bedrading in orde gemaakt en monteren maar.

Alleen hoe monteer ik ze zonder ergens in te boren of te schroeven? Meerdere beugels uitgeprobeerd, uiteindelijk RVS beugel met rubber gevonden bij WildKamp. Je ziet ze bijna niet en het zit goed vast. Van het beugeltje naar het lampje heb ik aluminium hoekprofiel gebruikt. Valt ook bijna niet op.


 Bij de test op de werkbank werkte alles perfect gewoon licht en rem licht. Helaas na montage op de Quad ging alles uit als ik gewoon licht en remlicht beide monteerde. Zal wel iets met aarding en ledverlichting te maken hebben. Kan er nu even niet veel aandacht aan besteden, zoek ik later wel uit. Rem licht los gelaten nu werkt alles wel.

Buiten dat denk ik dat de politie wel zal zeuren als ik 3 remlichten heb.

Nu heb ik 2 breedte lichten van led's lekker energie zuinig en veilig en het is effectief en ziet er stoer uit. Weer een probleempje opgelost, je kunt nu duidelijk zien hoe breed ik echt ben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten