zondag 19 juni 2011

Waarom een Quad

Enige tijd geleden ben ik van werkgever veranderd. Eerst werkte ik in Amsterdam maar na een brand zijn de werkzaamheden in Zaandam hervat. Geen probleem met de auto. Nagenoeg geen file. Tot ik dus een nieuw baan vond in Amsterdam. Purmerend Amsterdam niet echt ver, ongeveer 25 kilometer maar wel langs een zeer drukke weg. Elke dag file. S'morgens ga ik rond 6:00 uur de deur uit om niet vast te staan dan rolt het nog. Dan ben ik op tijd op mijn werk. S'middags vanaf 14:30 uur ongeveer staat er al file bij Ilpendam.Dat komt doordat de bus (en er rijden er heeeeel veel tussen Purmerend en Amsterdam) daar de weg weer opgaat vanaf de busbaan. En dan is het overige verkeer dus telkens de L.U.L. S'morgens rij ik er 25 minuten over en s'middags tussen de 25 minuten en 1 uur en een kwartier afhankelijk van de drukt en het weer.

Opties zijn openbaar vervoer en nooit meer iets kunnen doen of regelen omdat je geen enkele kant op kan omdat het een eeuwigheid duurt. Een motor voor langs de file maar dan moet je dagelijks de wet overtreden omdat er een dubbel doorgetrokken streep is en een inhaalverbod. En dat moet je dan negeren zoals alle motorrijders dat doen. Als motorrijder heb je zeker andere verkeersregels als de rest van Nederland! Of op de fiets. Ik en sport echt niet! Of ... een brommer. Dat heb ik al eerder 3 jaar gedaan en dat was goed te doen. Alleen was dat naatje in de winter omdat je dan telkens met je voeten op de straat moet vanwege de gladheid. Wat is dan het alternatief?   Een Quad!

Na veel zoeken heb ik er een gevonden die er goed uitzag en binnen het butget zat. Wel helemaal in Biddinghuizen maar oke. Uiteraard mankeerde er wel van alles aan. En ook zaken die je niet direct ziet dus toen dat allemaal was verholpen kon ik er eindelijk mee naar het werk. Dat viel best tegen! Niet het brommeren op zich maar het voertuig. Hij stuitert best en is erg klein (het bleek uiteindelijk een babyquad te zijn) en rijd precies 42,5 km/uur. Ook het accelereren was niet echt super. Maar het reed wel. Na enige malen op en neer naar het werk had ik het wel gezien dit was niet de oplossing zoals ik had gedacht. Gelukkig is de aanschaf niet voor niets want zoonlief heeft hem ingepikt. In een later bericht meer over dit Quadje en zijn aanpassingen.


Maar wat nu! Ik wilde al telkens de Kymco Quad uitproberen maar bij PCS purmerend waar ze die verkochten was het niet mogelijk om er een proefrondje mee te rijden. Wat denken ze nou dat ik zomaar 3000 euro uitgeef en er dan misschien weer achter kom dat het niets voor me is? Echt geen enkel optie wilden ze mij bieden. Eerst kopen dan bieden. Doei! Dit is niet echt mijn favoriete brommer zaak. In het verleden heb ik daar ook al eens een brommer gekocht en toen heeft de verkoper me ook al eens proberen te flessen. De bedrijfsvoering is in de afgelopen jaren niet echt verbeterd. Er zit nu een nieuwe jonge bedrijfsleider die  niet echt klant vriendelijk overkomt en het personeel is piep jong!
Als alternatief kwam ik bij LMB Haan terecht. Ik kon voor de open dag wel langs komen om een proefrit te maken. Moest ik wel naar een ander bedrijf waar die opendag was. Nou dat moet dan maar want dan kan ik wel mooi eindelijk proefrijden toch! Afijn ik er een week later heen. Bleek dat andere bedrijf ergens in de buurt van Alkmaar, das best een stukkie rijden vanuit Purmerend. Maar ik wil proefrijden. Kom ik daar aan zijn ze druk met opbouwen van de opendag. Ik naar binnen en ja hoor daar staan ze allemaal! Van 50 cc tot aan 500 cc Kymco Quad's. En een leuk meisje die ze staat te poetsen. Dit bleek achteraf Lizzy te zijn. Zij heeft mij keurig te woord te staan. Tot haar vader zich er mee ging bemoeien. Ik heb medelij met dat meiske wat een boer! Het bleek dat de heer Haan niets had doorgegeven aan hem en dat hij er geen tijd voor had. Ik had hem ook helemaal niet nodig! Zijn dochter had alles onder controle dus waar bemoeide die kneus zich mee. Maar proefrijden ho maar! Ook niet nadat ik die Haan had gesproken, nog zo een boer. Wil je nou wat verkopen of niet! Nou kennelijk niet! In ieder geval niet aan mij want deze manier van handelen en zakendoen vind ik niet klant vriendelijk. Dus weer met lege handen naar huis!!!!!


Op marktplaats maar weer verder zoeken. Ik een advertentie geplaatst met gezocht iemand die zijn quad wil lenen voor een proefrit.
Op marktplaats stond er een te koop voor 1575 euro. Ik bieden. Op een gegeven moment kreeg ik een mail dat ik hem voor 1350 euro mocht hebben. Nou dat was acceptabel dacht ik. En op dat moment was ook de auto van mijn vrouw niet meer APK waardig dus die had ook zo iets van ga jij maar op je Quad dan neem ik jou auto wel. Dus met toestemming ben ik gaan kijken. En daar kon ik eindelijk proefrijden. En dat was best aangenaam moet ik zeggen.Wat een verademing ten opzichten van die Unilli quad die ik eerst had. Het leek wel een tank zo groot. Na veel afwegen en overleg met het thuisfront de knoop doorgehakt, Deze wordt het!

Wordt Vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten