zondag 19 juni 2011

Knipper links en rechts doen het niet!



Bij het proefrijden op nu mijn Kymco MXU 50cc Quad kwam ik er achter dat de alarmlichten wel werkt maar links en rechts niet. Best lastig als je richting wilt geven. De verkoper (Eigenaar van CCS Schild in Apeldoorn) wilde het niet maken voor de afgesproken prijs (1350 euro). Alleen als ik de volle mep zou betalen (1575 euro). Ik ben redelijk technisch dus dat los ik zelf wel op. Moet kunnen voor het prijsverschil van 225 euro, toch?

Toen ik dit bij mijn plaatselijke Kymco dealer (PCS Brommers Purmerend) navroeg waar het aan kon liggen hadden deze geen oplossing voor ogen. De clignoteur werkt want de alarmlichten doen het. Het zal wel een connector of een draadbreuk zijn en volgende week hebben we pas tijd.

Service is nog niet echt actueel in brommerland heb ik het idee. Ik moet er dagelijks mee naar mijn werk kan ik toch niet zonder knipperlichten! Of zonder brommer? Dus maar eens bij een ander informeren. Gelukkig hebben wij meerdere brommerzaken in Purmerend.

BMS (Brommer Motor Service www.b-m-s.nl ) is er ook zo een. Geleid door een oude rot in dit wereldje. Zo een die weet waar je het over hebt als je zegt "Ik heb een Peugeot SV 50". Bij de meest hoor je dan "een watte? Die bestaat niet". Typisch de jeugd wat ze
niet kent bestaat niet. Afijn bij BMS binnen gestapt en gevraagd wat
kan het zijn? Krijg je meteen de vraag hoeveel contacten zitten er op?
3! O dan is waarschijnlijk 1 van de 2 clignoteurs stuk. Er zitten er
namelijk 2 in 1 behuizing. 1 voor links en rechts en 1 voor alle vier.
Wat voor brommer is het? Die heb ik niet nieuw liggen maar ik kijk even op zolder tussen de sloop onderdelen! En ja hoor daar is hij. Ga maar even testen! En verdomt het werkt!!! Dat is dan 10 euro.

 


Weer een probleem opgelost en nog betaalbaar ook. Alle technische mankementen zijn daarmee opgelost. Yes!!!

1 opmerking: