vrijdag 25 januari 2013

Bungelende achterwielen

Twee weken geleden op mijn vrije vrijdag (11-1) was ik met onderhoud en afvullen bezig toen ik mijn achterwielen zag bungelen!

Ik probeer regelmatig mijn ketting en tandwielen te vetten. Ik moest ook de tweetakt olie bij te vullen en benzine afvullen.

Dat benzine afvullen doe ik met 2 jerrycan van Stihl. Daar zit een hele handig tuit op. Je duwt de jerrycan op zijn kop in  het gat van je benzine tank en hij loopt leeg tot de tank vol is. Hij stopt dus van zelf. Prima systeem!

Toen ik de Quad van vrouw lief opkrikte viel mij niets op. Maar toen ik mijn eigen Quad opkrikte bungelde de achterwielen! Het zal toch niet dat de wiellagers verrot zijn? Maar toen ik aan de wielen duwde zag ik de ketting spannen en los gaan. Erger nog ik zag de hele achterbrug bewegen! Dat kan maar 1 ding beteken. Het achterbrug lager is overleden!

Ik heb direct in Duitsland alle mogelijk nodige onderdelen besteld bij www.Kymco-Scooterparts.de.

BESTELLUNG
---------------------------------------------------------------------- 

Zahlungsmethode: Vorkasse per Überweisung 
Bestellnummer:  
Datum: Freitag, 11. Januar 2013 
Kundennummer :
---------------------------------------------------------------------- 

Hallo Maximiliaan Angenent, 

herzlichen Dank für Ihre Bestellung. Wir haben Ihnen mit dieser Mail noch einmal alle Bestelldaten zusammengefasst:

Ihre bestellten Produkte:
---------------------------------------------------------------------- 
2 x Lagerhülse 20x26x40/B2,5 (Gleitlager) (MV0204) =   14,94 EUR

2 x Dichtungskappe f.Hinterradschwinge (MV1173) =   9,82 EUR

1 x Mutter M14 SK22/M/B26 (MS4534) =   3,87 EUR

1 x Hülse für Schwinge innen (MV0202) =   20,94 EUR

1 x Schmiernippel (MV0503) =   3,27 EUR

1 x Achsschraube für Schwinge (MV0146) =   19,33 EUR

1 x Gummi f.Schwinge (Schleifschutz) (MV0203) =   3,53 EUR


---------------------------------------------------------------------- 
Zwischensumme: 75,70 EUR

5.00 % Rabatt:: -3,79 EUR

DPD Versand (Versand nach NL: (1 x 1.4 kg)): 7,50 EUR

Summe: 79,42 EUR

De oude vervangen onderdelen

Zodra ik bericht kreeg dat de onderdelen onderweg waren heb ik BMS   www.bmservice.nl  gebeld voor een afspraak. Het is best koud buiten om het zelf te doen namelijk. Ik kon dinsdag 22-1 terecht. Omdat ik vrijdag roostervrij (18-1) ben heb ik hem maar vast gebracht, ik ga maandag wel met die van vrouw lief naar het werk. Wordt ik s'middags al gebeld zeg, hij is klaar kom je hem halen? Nou reken maar! Koste wel  105 euro aan arbeidsloon maar hij is al klaar en ik kan maandag gewoon weer met mijn eigen Quad de weg op. Top!


De vervangen en geplaatste onderdelen met zegel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten